You are here
Home > Röportajlar > Merve Tığlı Çınar’dan Zamanım Yok Diyenlere “Online Diyet”

Merve Tığlı Çınar’dan Zamanım Yok Diyenlere “Online Diyet”

Kilo Vermek İsteyen Ama Zamanım Yok Diyenlere

Online Diyet Hakkında Merak Edilenleri

Uzman Diyetisyen Merve Tığlı Çınar anlattı:

 

Herşeyin giderek online hale geldiği bugünlerde, kilo vermek ya da sağlıklı beslenmek isteyenler, internetten sayısız diyet ve beslenme tavsiyesi bulabiliyor. Konu sağlık olunca, her bilgiye güvenmemek ve riskli denemeler yapmamak kuralını da göz ardı etmemek gerek.  İşte bu amaçla, sağlıklı beslenme ve diyet konusunda internetten profesyonel hizmet almak isteyenlerin karşısına bulunmaz fırsat olarak çıkan “online diyet” sistemini Uzman Diyetisyen Merve Tığlı Çınar’a sorduk.

 

-Önce sizi tanıyabilir miyiz?

 

1984 Ankara dogumluyum. 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü’nden    mezun oldum. 2012 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi “Diyetetik  Ana Bilim Dalı”nda  Bilim Uzmanlığı diplomami aldim. Mezun olduktan bilim uzmanlığını bitirinceye kadar olan süreçte, kendi danışanlarıma sağlıklı beslenme konusunda verdiğim danışmanlık dışında  özel hastane, spor merkezi, psikiyatri merkezi,  anaokulları  gibi kurumlarda da danışmanlıklar verdim. Uzmanlığım bittikten sonra eğitimime devam etmek  için gittiğim Amerika Birleşik Devletleri’nde, bulunduğum süre içinde Chicago da bulunan DePaul Üniversitesi öğrencilerine “sağlıklı beslenme” eğitimleri verdim, Amerika Diyetisyenler Dernegi (ADA)’nın çeşitli organizasyonlarda gönüllü olarak çalıştım ve  ADA tarafından düzenlenen “Yetişkinlerde Kilo Yönetimi” eğitimlerimi tamamladım. 2013 Eylül ayında nFit markasıyla Beslenme ve Danışmanlık Merkezimi kurdum, halen kendi ofisimde her geçen gün büyüyen ekibimle danışanlarımıza hizmet vermeye devam ediyoruz.

 

-Online diyet sisteminiz nasıl işliyor?

Yurtdışında bulunduğum süre içerisinde Türkiyedeki danışanlarıma hizmet vermeye devam etmek icin geliştirdigim Online Diyet sistemimi çok fazla rağbet olunca  web sayfama taşıdım. Şu anda Ankara dışında yaşayan veya Ankara’da yaşamasına rağmen iş yoğunluğu nedeniyle vakit kısıtlaması olan  bireylere ve  çeşitli ülkelerdeki birçok insana hizmet  vermeye devam ediyorum. Hergün büyüyen ve gelişen Online Diyet sistemim ile amacım sağlıklı beslenmeyi dünyanın heryerine ulaştırarak , yaşam kalitesini artırmaktır.

Online Diyet sitemimden yararlanmak isteyenler, ilk olarak  web sayfama üye oluyorlar ve   online diyet bölümüne tıklayıp , istedikleri diyet programını seçtikten sonra sayfada yazılı adımları takip ediyorlar, adımlar tamamlandıktan sonra başvurular mailimize otomatik geliyor ve kişilerle direk iletişime geçiyoruz, o süreçten sonra eğer program takipli ise her hafta  mail ile iletişimde kalıp kişinin değişen programı  ve tartım sonucuna gore programını düzenliyoruz. Eğer takipsiz ise 1 aylık programı ilk etapta hazırlayıp gönderdiğimizden 1 ay sonra program sonunda görüşüyoruz.

 

Online diyet altında, kimlere takipli, kimlere takipsiz diyet sistemlerini öneriyorsunuz?

 

Eğer beslenme programı almak isteyen kişi, sağlıklı beslenmek konusunda istekliyse, ideal kilosuna inmek konusunda kararlıysa,  motivasyonu tam ise tek ihtiyacı olan şey onun yaşam tarzına özel olarak hazırlanmış beslenme programı oluyor ki bu kişilere takipsiz programımız yol gösteriyor

 

Ancak özellikle  motivasyon sıkıntısı çeken, sağlıklı beslenmeye dair herşeye bilsem de program uygulayamıyorum ya da irademi kontrol edemiyorum diyen kişiler başta olmak üzere, yoğun temposu olan günden güne değişen yaşam koşullarına göre programının da güncellenmesi gereken kişilerin kesinlikle takipli program uygulmasını  öneriyorum

“Yeni Doğum Yapmış Anneler Online Diyete Çok Rağbet Ediyor”

 

-Online diyete en çok kimler rağbet ediyor?  Her şeyi tek tıkla yapma alışkanlığı edinmiş kesimin ya da masa başı çalışanlarının kilo sorunlarını aşmaları için ayaklarına gelmiş bir fırsat gibi görünüyor.

Aslına bakarsanız , online diyet danışanlarımızın profiline baktığımda , özellikle Ankara’da olmasına rağmen bu sisteme başvuran kişilerin , genellikle yeni doğum yapmış ya da küçük bebekleri olan ve evden çıkması mümkün olmayan kişiler olduğunu görüyorum. Türkiyenin diğer şehirlerinde sizin de dediğiniz gibi masabaşı çalışan birçok kişi programımıza  başvursa da , küçük şehirlerde diyetisyen bulmakta zorlanan kişilerin de tercihi oluyoruz. En çok talep yurtdışından geliyor, özellikle yurtdışında yaşayan Türklerin kendi beslenme alışkanlıklarını bilen bir diyetisyenden yardım almak istediklerini görüyorum. Yaşam tarzlarına ayak uyduramayan , yaşadıkları ülkelerdeki diyetisyenlerden iyi sonuç alamıyorlar.YoĞun hayat temposundan diyetisyene gitmeye firsat bulamayanler, yasadigi yerde diyetisyen olmayanlar icin online diyet sistemi harika bir yöntem

 

-Online diyetin, normal diyet sistemine göre zorlukları var mı?Yüzyüze görüşmeme dezavantaj yaratıyor mu?

 

Telefon,mail, whatsapp , mesaj yöntemiyle danışanlarımızla sürekli iletişim halinde olduğumuz için süreç genellikle rahat geçiyor , bu konuda çelişkide olan danışanlarımızla görüşüyor, yüzyüze gelmek istiyorlarsa programı önermiyoruz

 

-Online diyet sistemini kullananlar ödemelerini de online olarak mı gerçekleştiriyor, nasıl bir ödeme sistemi kullanıyorsunuz?

Danışanlarımız, kredi kartı veya havale yöntemiyle ödeme işlemlerini site üzerinden gerçekleştirebiliyorlar

İnternetteki Diyet Ürünleri ve Tavsiyeleri Konusunda Dikkatli Olunmalı”

 

-Özellikle Amerikada son dönemde “sağlıklı beslenme” trendi başladı, trend diyoruz, çünkü özellikle genç kızlar bu konuda vlog videoları çekip youtube’da, fotoğraflar çekip instagramda paylaşıyorlar, böylelikle bir anda “sağlık gurusu” haline geliyorlar. Sizin bu duruma yorumunuz nedir?

 

Bir yandan ilk defa gerçekten doğru birşey moda olduğu için mutluyum bir yandan da bilinçsiz yapılan diyetler ve paylaşılan yanlış öneriler, ürünler  nedeniyle endişeliyim. Bir uzmandan destek alan genç kızlar ya da bir uzman yönetiminde paylaşılan tarifler, öneriler sayesinde sağlıklı beslenme, kaliteli yaşam farkındalığı artıyor  ama  başka bir taraftan da özellikle son dönemin modası zayıflama ürünü olarak gösterilen çaylar vb nedenlerle öne sürülen ilaçlar, çok düşük kalorili diyet örnekleri yüzünden yeme davranış bozuklukları da hızla artıyor , dolayısıyla  bir uzman olarak daha çok paylaşım yapıp yanlış bilgilerden insanları korumak istiyorum.

 

-Kilosunu korumak ya da kilo vermek isteyenlere sağlıklı bilgi ve  tarifler bulabilecekleri ya da yemek siparişi verebilecekleri internet siteleri ya da instagram hesapları önerileriniz var mı?

 

Tabiiki öncelikle @dytmervetigli @nfitdiyet @dytnevaoya olarak benim ve ekibimin tarif ve önerilerimizi tavsiye ediyorum, sipariş için özel diyet yemek ve pastalar  yapan @semottiskitchen şiddetle tavsiye  ederim.

 

-Organik ve diyet ürünlerle ilgili artık çok sayıda internet sitesi açıldı. Bunların arasından sizin güvendiğiniz ve tavsiye edebileceğiniz siteler var mı?

Ben vegandukkan.com adresini çok beğeniyorum, cityfarm.com.tr, guzelgida.com , makarnalutfen.com alışveriş de tercih ettiğim siteler arasında

 

-Instagramdan takipçilerinize sağlıklı beslenmeleri için ilham verici fotoğraflar paylaşıyorsunuz, tarifler veriyorsunuz, şimdiden 11.000 takipçiniz sizi izliyor, interaktif olmanın mesleğinize katkısı nasıl oldu?

 

Sosyal medya  sayesinde inanılmaz büyük bir kitleye ulaşabiliyorum, online diyet sistemimdeki amaçlarımın başında da aslında daha fazla insana sağlıklı beslenmeyi öğretmek vardı ki  özellikle instagram sayesinde danışanım olan olmayan birçok insana doğru bilgiyi ulaştırabilmenin keyfini yaşıyorum. Facebook ve instagramda hiç tanımadığım insanlardan özel mesajlar alıyorum, özel hiçbirşey yapmadan sadece benim önerilerimi takip ederek ideal kilosuna indiğini yazan ve teşekkür eden insanlar oluyor . Onlar sayesinde zaten aşık olarak yaptığım mesleğimdeki motivasyonum da çok artyor

 

-Diyet yapmak ve sağlıklı beslenmek isteyenlere destekleyici telefon uygulaması, taşınabilir cihaz, elektronik aletlerden önerileriniz var mı? 

 

Jawbone up vb bileklik olarak kullanabildiğiniz  adımsayarlar , günlük adım sayısının takibinde işe yarıyor , myfitness pal gün içerisinde yediğinz besinleri kayıt etmekte ve hesaplama da yine benim en beğendiğim programlar arasında

 

-Hangi sosyal ağları kullanıyorsunuz?Danışanlarınız size nerelerden ulaşabilirler?

 

Ağırlıklı olarak instagram hesabımı kullanıyorum, fırsat buldukça twitter ve çok çok nadir facebook accountlarımı kontrol edebiliyorum, çok yoğun çalıştığım için danışanlarımın sorularını da cevaplayabilmek adına instagrama yoğunlaşmaya karar verdim

Diyetisyen Merve Tığlı Çınar’dan Ofis Çalışanlarına Sağlıklı Beslenme Önerileri

 

“Bütün gün masa başındayım kilo alıyorum” diyenlerdenseniz bu konuda alınacak önlemler ve yapılabilecekler aslında çok basit.“ fakat hepimizin iş yeri koşulları, çalışma saatleri, işe gidip gelme süresi, kullanılan taşıt türü, beraber çalışılan müşteri kitlesi birbirinden çok farklı. Bu nedenle herkesin iş ortamında karşılaştığı beslenme sorunları farklıdır, bunun yanısıra büyük bir iş merkezinde çalışıyorsanız birlikte çalıştığınız iş arkadaşlarınızla benzer sorunlar yaşayabilirsiniz. Herkesin bu durumdan etkilenmesi metabolizmaları gereğince farklı olabilir.

 

Ofis yaşantınızda en sık karşılaşılan belli başlı beslenme sorunları

*Bu konuda karşılaşılan en büyük sorun işe yetişme telaşıyla kahvaltıların atlanması. Bu şekilde güne yakıtsız başlar ve gün içerisinde kan şekeriniz iyice düşeceğinden diğer öğünlerde fazla kaçırabilirsiniz.

*İşlerin uzaması veya aksaması nedeniyle öğünlerin atlanması. Yine aynı şekilde kan şekerinin düşmesine neden olarak vücut ritminin bozulmasına neden olur.

* İş yerinde çıkan yemeklerin beğenilmeyip, dışardan fast-food sipariş edilmesi.Çok fazla yağ içeren fast food’ların tüketilmesiyle fazla ve gereksiz kalorileri vücudunuza almış olur istemedende olsa bunu düzenli hale getirip kötü bir beslenme tarzı oluşturabilirsiniz.

*Gün içerisinde unutma veya fazla tuvalete gitmeme isteğinden dolayı su içmeyi atlama veya düşük düzeyde tutma.Gün içerisinde çay kahve gibi diüretik içecekler içmeniz vücudunuzdan daha fazla su kaybetmenize neden olur ve susuz kalmanız iş performansınızı da etkiler.

*Uzayan toplantılar nedeniyle öğün aralarında ara öğün yapılmaması ve bu nedenle kan şekerinin düşmesi.

*Düşen kan şekeri nedeniyle çikolata kek gibi kafeteryadan kolay ulaşılabilen sağlıksız gıdaların alınıp tüketilmesiveya bu gıdaların iş arkadaşlarınca ikram edilip alışkanlık haline getirilmesi.

 

Ofis yaşantınızda karşılaşğınız beslenme sorunlarını çözmek için yapabilecekleriniz;

 

*Kahvaltı yapamadığınızda en azından evden çıkmadan 1 bardak süt veya 1 kutu yoğurt tüketmek veya ufak bir sandviç yapmak.bunları yapamıyorsanız bile yolda veya iş yerinizde simit-penir/ayran, peynirli sandviç gibi seçenekleri tercih etmek.

*Öğle veya akşam yemekleriniz aksayacağında veya kaçıracağınızda ara öğün tüketmek.Dolabınızda veya çekmecenizde bu durumlarda tüketebileceğiniz taze veya kuru meyve, tost, ayran, yoğurt, meyveli yoğurt , hazır çorba, galeta veya diyet bisküvi türlerini bulundurabilirsiniz.

*Öğle yemeğinde ana yemeğin yanında garnitür olarak verilen kızarmış patates, püre, pilav, makarna, börek vb. besinlerin yarısını yiyip yarısını bırakabilirsiniz. (Unutmayın masa başında hareketsizsiniz).

*Mönüde varsa mutlaka çorba, zeytinyağlı sebze, salata, yoğurt vb. yardımcı yiyecekleri mutlaka tüketin.yemeklerin yanında beyaz ekmek yerinde tam buğday veya çavdar ekmeğini tüketin

*Seçme imkanınız varsa mönüden en düşük kalorili olanları tercih edin.

*Öğünlerle birlikte verilen tatlıları öğünlerden hemen sonra değil öğün aralarında tüketmeye özen gösterin ve mümkünse hamurlu- şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih edin.

*Unutmamak için masanızda sürahi veya su şişesi bulundurun ve çay ve kahve haricinde 8-10 barddak olcak şekilde sık sık su için.

*Çay/ kahve ve bununla birlikte tükettiğiniz şeke miktarını sınırlandırın.

*İş arkadaşlarınıza şeker, çikolata yerine taze veya kuru meyve, diyet bisküvi, galeta gibi gıdalardan ikram edin ve ofis ortamında sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmenizi sağlayın.,

*Şirket yemeklerini beğenmediğinizde dışardan söylemek yerine imkanınız varsa gidip orda yemeyi tercih edin böylece gün içerisaindeki hareketinizi artırmış olacaksınız.

*Şirket yemeklerini beğenmeyip sipariş verdiğinizde fast-food yerine ızgara veya salatalarda(az yağlı- az soslu) sipariş verin.

İnstagram: dytmervetigli

Twitter: dytmervetigli

Facebook: Dyt.Merve Tigli

www.mervetigli.com

 

Top